DPM Dumyat berpotensi menjadi kubu kuat PMRAM
2:57 AM | Author: MUHAMMAD LABIB ABD JALIL
Salam for all
"Dewan Perwakilan Mahasiswa Dumyat berpotensi menjadi kubu kuat PMRAM" mungkin ini lah ungkapan yang sesuai kepada DPM Dumyat, setelah 2 hari (13 - 14 feb) saya dan BP zuhaili serta wakil dari PMC PMRAM saudara bazli menghabiskan masa turun padang bersama ahli. Dalam siri lawatan ini saya dan BP Zuhaili berkesempatan menerjah beberapa rumah ahli serta ajkt DPMD dan membuat program ramah mesra bersama ahli DPMD.


terjah rumah Pengerusi DPMD


terjah rumah ahli

Selaku BP angkat DPMD saya telah membicarakan secara ringkas berkenaan mahasiswa dan cabaran masa kini, banyak penekanan dan pembaharuan perlu diperhatikan kepada mahasiswa dalam menghadapi cabaran semasa. 3 aspek sebagai langkah persediaan mahasiswa dalam menghadapi cabaran semasa ialah pengukuhan iman, penghijrahan dan jihad. Manakala BP Zuhaili pula membicarakan berkenaan kisah Talut dan Jalut berkenaan golongan-golongan yang terpilih walau sedikit tapi mampu mengalahkan tentera yang ramai. Di dalam program ini juga kami mendapat respon dan maklum balas yang baik semasa sesi soal jawab diadakan, kebanyakan ahli DPMD memberi pandangan berkenaan hala tuju PMRAM pada sesi akan datang, ahli DPMD juga bersetuju untuk menyalurkan bantuan sukarelawan HISBAH bagi membantu PMRAM dalam misi dakwah mencegah maksiat dan menyeru kepada amar maaruf.

mini usrah yang berjaya diadakan

|
This entry was posted on 2:57 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: